lunes, 14 de mayo de 2018

XARRADA: LLEGIR EL MÓN


- La xarrada tractava el tema de l'ensenyament i aprenentatge de l'era digital. A més, ens ha explicat:


  • Com els medis han anat evolucionant.
  • El estil de Freïnet.
  • Recalcació de l'importància de triar un bon mètode metodològic.

- A més, ens va aportar algunes dades de l'actualitat:

        - Actualment, el 83'4% dels llars espanyoles disposen d'accés a internet. Dels individus entre 10 i 15 anys:

  • El 92'4% ón usuaris d'ordinadors o tauletes.
  • El 69'1% tenen mòbil, als 16 anys el 95% tenen mòbil.      

- L'ensenyament de llengües no pot continuar lligat només a la consolidació de la lectoescriptura, l'aprenentatge dúna llengua, ja bé la L1 com la L2, implica l'integració dels llenguatges dels mitjans i de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

- En quant a les lectures, com a docents, hem de demanar lectors preparats per fer lectures amb un propósit extern (llegir un contracte, whattshap, la senyal de la parada d'autobús) i intertar promoure lectures amb un propòsit intern (lectura d'un llibre, revista, periòdic), aquest últim ho podem fer a classe, possant un lloc on s'anomene "La casa del llibre" i els xiquets puguen triar el llibre que més li agrade o més l'interese, i llegir-lo a casa. Aixina, estimularem la creativitat dels xiquets, sense frenar i sense posar limits als xiquets.

- Altra recalcació que ha fet el xic, ha sigut que el mètode pedagògic no s´ha de subordinar a la tecnologia, però s´hi ha d'adaptar-se. Una pedagogia alinea a la tecnologia no reeixirà, però tampoc ho farà si la tecnologia és el seu únic motor.

- També, ha mencionat a Gianni Rodari que diu que: "La metodologia és clau, però no ho és tot, el centri de l'educació és l'alumne".

- Per altra banda, hi ha hagut un debat sobre si és bo l'aportació de les noves tecnologies a l'alumnat o no. En aquest cas, la meua opinió ha sigut que despen del cas, és a dir, segons el que anem a treballar. Per exemple, per a fer una lectura si que és bo utilitzar un llibre escrit perquè pense que és millor, però per a treballar-lo, podem fer ús de les noves tecnologies.

- A més, la lectura i l'escriptura han estat en el centri efectiu de l'educació, ara encara ho són simbolicament, ja que els llibres electronics estiguen presents en el nou sistema educatiu. Els llibres electronics són molt bona TIC per a poder llegir molts llibres, perquè molta gent li agrada llegir però no pot estar comprant tots els llibres que vol sempre, aleshores, amb un llibre electrònic sí que pot, i es molt més econòmic, però també, he de dir, que com un llibre de paper no hi ha res millor per a llegir un bon conte.

- El xic va concloure dient, l'educació actual demana més transversalitat:
  • Entre els diferents asignatures de llengües.
  • Entre àrees de coneixement diferents.
  • Les TAC són un exemple i una manifestació d'aquesta transversalitat. 
- Per a finalitzar aquesta entrada, he de dir, que el que més m'ha cridat l'atenció és el cambi de les sigles, és a dir, de TIC (Tecnologies de l'Informació i la Comunicació) a TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement), perquè sempre m'havien parlat de les TIC però molt poques vegades, m'atreveria a dir en cap ocasió, havía escoltat parlar de les TAC, i pense que aquestes sigles són molt més adecuades per l'educació. A més, aquesta xarrada va ser molt interessant, perquè el xic parlava amb nosaltres com si tinguera confiaça i això emva agradar molt. També, per l'interacció amb nosaltres per a fer la xarrada molt més entretinguda i més motivadora. Pense que aquesta xarrada ens va a servir molt com a futurs docents.


       

No hay comentarios:

Publicar un comentario