La immerció és possible
- Estratégies metodológiques:
Utilitzen cançons, repeticions, suports visuals, creació de contextos compartits per a utilitzar el valencià com a eina de comunicació, rutines com anar al servici, saludar i acomiadar-se, ficar la brosa de esmorçar, també situacions quotidianes com anar al mercat, objectes trobats al carrer, la teatralització i els contes, la exageració i endivinar la sorpresa.
Per a finalitzar amb les estratégies, no sols és planificar activitats sino també utilitzar la llengua en una multiplicitat de contextos.
- Dues activitats que ens han cridat l´atenció:
Les activitats que més ens han agradat han sigut el teatre i l´activitat de la sorpresa.
Pensem que endevinar la sorpresa és una activitat lúdica amb factor sorpresa, que crida l´atenció dels xiquets i sorgeix el diàlec espontani, a més, els nens descobreixen vocabulari nou perquè no conèixen el objecte final. Per altra banda, el teatre és una activitat clàssica que afavoreix la memorització, la repetició, l´atenció i afavoreix també la parla en públic.
- Els inconvenients:
Una de les protagonistes del video diu que l´administració ha possat moltes barreres a l´hora d´aplicar la seua metodología per la qual havíen lluitat moltes pares i mestres.
També la por d´alguns dels pares i mares perquè els xiquets confonguen el valencià amb el castellà es relentitzen l´objectiu de l´immerció.
- Comparació amb l´actualitat:
Malgrat que abans era una situació nova, hi havía més interés i recursos, en canvi ara és una situació habitual pareix que hi ha menys interés, recursos i facilitats polítiques.
Per altra banda, a mesura que passa el temps, creixen els prejudicis cap a la llengua valenciana en pro de llengues extrangeres.
- Activitat feta amb Maria Portero, Manuela Bricio, Miriam Soto, Alicia De La Rasilla i Luana Negro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario