El video que em pogut visualitzar a classe,
anomenat, "La força de Babel " explica el conflicte quan trobem un
territori on no hi ha multilingüisme. Aquest concepte es refereix a la convivencia
de dues o més llengües en un mateix territori, com en el cas de Budapest,
on conviveixen les llengües del francés i Irlandés. Com en tota situació,
apareixen conseqüencies tant positives con negatives.
En el cas dels aspectes positius, el
multilingüisme afavoreix l'estimulació cognitiva i l'agilitat mental de les
persones, com ho defen la mestra dels xiquets de Ana, on diu que la diversitat
lingüística és un estímul per a enriquir el desenvolupament cognitiu dels
xiquets.
En el cas dels aspectes negatius, el
multilingüisme queda afectat per aspectes socials i culturals, ja que quan
conviuen dues llengües sempre hi ha una que es queda minoritzada, com en el cas
del Neerlandés, que es classificava com la llengua minoritzada.
En definitiva, es pot dir que
el multilingüisme és un aspecte positiu, el qual ajuda a enriquir el
coneixement lingüístic de les persones com a membres d´una societat amb
diferents cultures.
Portant aquest tema
del multilingüisme a Espanya, més concretament, en la convivència del castellà
i el valencià, podem dir que es presenta un cas de diglòssia, és a dir, un
desequilibri entre el castellà i el valencià, on trobem el castellà com a
llegua forta i el valencià com a llegua dèbil. En la nostra opinió, haurien de posar-se
al mateix nivell d’importància, introduint les dues llengües des de les edats
primerenques.
- Aquesta pràctica la he feta amb la meua companya Manuela Bricio.
No hay comentarios:
Publicar un comentario