"Aquella comunitat que desitge aconseguir una societat bilingüe, haurà de prioritzar en els primers anys d'aprenentatge dels xiquets i les xiquetes la llengua minoritzada"
Nosaltres pensem, que no és tracta de prioritzar, és a dir, no hi ha que posar a una llegua per davant d'un altra, si no donarle en els primers anys d'aprenentatge la mateixa importància, enseñando als xiquets i xiquetes lo fonamental que es conèixer y aprendre diverses llengues. Per això, hauriem de posar les dos llengues al mateix nivel per al futur, se enriqueixen y estiguen en contacte amb elles.
- Quins coneixements de la L1 servirien a un alumne castellanoparlant en l'aprenentatge de la L2 si es tractara del valencià?
- Calen adaptacions curriculars per a l'alumnat nouvingut?
- Segons la nostra opinió, considerem que segons el ritme i/o desenrotllament que tinga l'alumne serà convenient realitzar una adaptació o no. Però, segons la nostra opinió, si l'alumne té un ritme favorable, una adaptació significaria ralentitzar el seu desenrotllament en l'aprenentatge. A més, considerem que la necessitat de comunicar-te amb els altres facilita l'aprenentatge d'una llengua.
- Es convenient que comencen a estudiar en la llengua minoritzada?
- Si ja que al ser la que té perill de desaparéixer, s'ha d'estimular la llengua minoritzada per a aconseguir un mateix nivell favorable de pràctica tant en la matjorizada com en la minoritzada.
- Es convenient i/o possible l'ús de la llengua de l'alumnat nouvingut a l'aula?
- Si però cal saber com introduir-ho per a fer-ho motivador i despertar la curiositat dels xiquets. Aprendre una altra llengua sempre és un punt positiu per a enriquir el coneixement, la cultura i comunicació dels xiquets.
Fet amb Manuela Bricio, María Portero i Miriam Soto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario