lunes, 19 de febrero de 2018

MODELS D´EDUCACIÓ BILINGÜE


  1. Intenteu definir quins en poden ser els destinataris i els objectius.
  • Model compensatori o de transició: tracta de que les dues llengües que s´estudien o treballen a l´aula es parlen en la mateixa mesura.
  • Model de manteniment: continuar parlant la llengua minoritzada per a mantenir-la.
  • Model d´enriquiment: ampliar els coneixements de les llengües.

Les definicions reals:

  • Model compensatori o de transició: Són alumnes que tenen la L1 minoritzada (valencianoNOparlant). Aquest alumnes necessiten compensar alguns coneixements.
  • Model de manteniment: L´alumnat que té la seua primera llengüa el valencià com a llengua minoritzada, però es vol mantenir aquesta llengüa minoritzada i que no desaparega, i per això, utilitzarem la llengua valenciana en les assignatures. I utilitzaran la llengua L2 el castellà que és la seua llengua alta com a llengua vehicular.
  • Model d´enriquiment: Enfocat, per l´alumnat de les dues llengües (tant l´alumnat que té la llengua primera el valencià o el castellà, perquè vol enriquerir les dues llengües), i preten ampliar la competència en les dues llengües. A més a més, al llarg del ensenyament, les llengües vehiculars serien les dues llengües tant el valencià com el castellà, es a dir, es darien les assignatures tant en castellà com en valencià.
  • Model de recuperació plena: Alumnat que té com a llengua primera o el valencià o el castellà. Invertir el procés de substitució llingüistica. Utilitzar com a llengua vehicular solament la llengua minoritzada, per a poder invertir aquest procés de substitució llingüística.


- Treball fet amb les companys: Alicia De La Rasilla, Miriam Soto i Manuela Bricio.

No hay comentarios:

Publicar un comentario